Lekce 4 – Metody vracející návratovou hodnotu, třídy a instance
Osnova
- metody s návratovou hodnotou – klíčové slovo
return
- třída a instance, vytváření instancí pomocí klíčového slova
new
- instanční proměnné (mohou být např
private
a/nebofinal
) - použité třídy:
java.util.Random
java.awt.Point
Cvičení 1
- forkni a naklonuj si repository j1-lekce04-kocka-mys-syr
- spusť aplikaci a zkontroluj, že zobrazí okno s hracím plánem
- vytvoř metodu, která pomocí
return
vrátíPoint
na náhodných souřadnicích v rámci okna (1000, 600). - vytvoř metodu, která dostane na vstupu počet stromečků a vykreslí tolik stromečků na náhodných souřadnicích
- vytvoř čtyři metody, které vytvoří na náhodných souřadnicích kočku, myš, sýr a klobásu; metody budou používat dříve vytvořenou metodu na vytvoření náhodných souřadnic
Cvičení 2
- pokračuj v kódu ze cvičení 1
- vytvoř metodu, která zjistí souřadnice myši a pomocí metod
turnLeft()
,turnRight()
amoveForward(int)
naviguje kočku na tyto souřadnice - zavolej vytvořenou metodu v cyklu, dokud je myš živá (
isAlive()
) - jako bonus uprav metodu tak, aby kočka nenavigovala na místo, kde viděla myš na začátku cyklu, ale na místo, kde je myš zrovna teď
Úkol
Z této lekce není povinný domácí úkol.