Vizuální objekty

Tree strom

strom.getX()Zjistí vzdálenost levé hrany obrázku od levé hrany okna.
strom.getY()Zjistí vzdálenost horní hrany obrázku od horní hrany okna.
strom.getWidth()Zjistí šířku obrázku.
strom.getHeight()Zjistí výšku obrázku.
strom.remove()Odebere objekt z plochy.
strom.isRemoved()Zjistí, zda je objekt již odebrán z plochy. Výchozí hodnota je false, protože po vytvoření je objekt zobrazen.

Cat tom

tom.moveForward()Posune postavičku ve směru, kam se kouká o 10 pixelů.
tom.moveForward(pocetPixelu)Posune postavičku ve směru, kam se kouká o pocetPixelu.
tom.isPossibleToMoveForward()Zjistí, zda před sebou postavička nemá překážku a mohla by se tedy pohnout dopředu.
tom.turnLeft()Otočí postavičku o 90° doleva.
tom.turnRight()Otočí postavičku o 90° doprava.
tom.getOrientation()Zjistí natočení postavičky (UP, RIGHT, DOWN, LEFT).
tom.setOrientation(PlayerOrientation.KONSTANTA_SMERU)Natočí postavičku daným směrem (KONSTANTA_SMERU může být UP, RIGHT, DOWN, LEFT).
tom.getBrain()Zjistí, jaké má postavička aktuálně nastavené ovládání (objekt typu Brain).
tom.setBrain(nejakyMozek)Nastaví postavičce ovladač (mozek) - objekt typu Brain.
tom.getType()Zjistí typ postavičky. Vždy bude PlayerType.BAD.
tom.getX()Zjistí vzdálenost levé hrany obrázku od levé hrany okna.
tom.getY()Zjistí vzdálenost horní hrany obrázku od horní hrany okna.
tom.getWidth()Zjistí šířku obrázku.
tom.getHeight()Zjistí výšku obrázku.
tom.remove()Odebere objekt z plochy.
tom.isRemoved()Zjistí, zda je objekt již odebrán z plochy. Výchozí hodnota je false, protože po vytvoření je objekt zobrazen.

Mouse jerry

jerry.moveForward()Posune postavičku ve směru, kam se kouká o 10 pixelů.
jerry.moveForward(pocetPixelu)Posune postavičku ve směru, kam se kouká o pocetPixelu.
jerry.isPossiblejerryoveForward()Zjistí, zda před sebou postavička nemá překážku a mohla by se tedy pohnout dopředu.
jerry.turnLeft()Otočí postavičku o 90° doleva.
jerry.turnRight()Otočí postavičku o 90° doprava.
jerry.getOrientation()Zjistí natočení postavičky (UP, RIGHT, DOWN, LEFT).
jerry.setOrientation(PlayerOrientation.KONSTANTA_SMERU)Natočí postavičku daným směrem (KONSTANTA_SMERU může být UP, RIGHT, DOWN, LEFT).
jerry.getBrain()Zjistí, jaké má postavička aktuálně nastavené ovládání (objekt typu Brain).
jerry.setBrain(nejakyMozek)Nastaví postavičce ovladač (mozek) - objekt typu Brain.
jerry.getType()Zjistí typ postavičky. Vždy bude PlayerType.GOOD.
jerry.getX()Zjistí vzdálenost levé hrany obrázku od levé hrany okna.
jerry.getY()Zjistí vzdálenost horní hrany obrázku od horní hrany okna.
jerry.getWidth()Zjistí šířku obrázku.
jerry.getHeight()Zjistí výšku obrázku.
jerry.remove()Odebere objekt z plochy.
jerry.isRemoved()Zjistí, zda je objekt již odebrán z plochy. Výchozí hodnota je false, protože po vytvoření je objekt zobrazen.

Cheese syr

syr.moveForward()Posune postavičku ve směru, kam se kouká o 10 pixelů.
syr.moveForward(pocetPixelu)Posune postavičku ve směru, kam se kouká o pocetPixelu.
syr.isPossiblesyroveForward()Zjistí, zda před sebou postavička nemá překážku a mohla by se tedy pohnout dopředu.
syr.turnLeft()Otočí postavičku o 90° doleva.
syr.turnRight()Otočí postavičku o 90° doprava.
syr.getOrientation()Zjistí natočení postavičky (UP, RIGHT, DOWN, LEFT).
syr.setOrientation(PlayerOrientation.KONSTANTA_SMERU)Natočí postavičku daným směrem (KONSTANTA_SMERU může být UP, RIGHT, DOWN, LEFT).
syr.getBrain()Zjistí, jaké má postavička aktuálně nastavené ovládání (objekt typu Brain).
syr.setBrain(nejakyMozek)Nastaví postavičce ovladač (mozek) - objekt typu Brain.
syr.getType()Zjistí typ postavičky. Vždy bude PlayerType.FOOD.
syr.getX()Zjistí vzdálenost levé hrany obrázku od levé hrany okna.
syr.getY()Zjistí vzdálenost horní hrany obrázku od horní hrany okna.
syr.getWidth()Zjistí šířku obrázku.
syr.getHeight()Zjistí výšku obrázku.
syr.remove()Odebere objekt z plochy.
syr.isRemoved()Zjistí, zda je objekt již odebrán z plochy. Výchozí hodnota je false, protože po vytvoření je objekt zobrazen.

Meat parek

parek.moveForward()Posune postavičku ve směru, kam se kouká o 10 pixelů.
parek.moveForward(pocetPixelu)Posune postavičku ve směru, kam se kouká o pocetPixelu.
parek.isPossibleparekoveForward()Zjistí, zda před sebou postavička nemá překážku a mohla by se tedy pohnout dopředu.
parek.turnLeft()Otočí postavičku o 90° doleva.
parek.turnRight()Otočí postavičku o 90° doprava.
parek.getOrientation()Zjistí natočení postavičky (UP, RIGHT, DOWN, LEFT).
parek.setOrientation(PlayerOrientation.KONSTANTA_SMERU)Natočí postavičku daným směrem (KONSTANTA_SMERU může být UP, RIGHT, DOWN, LEFT).
parek.getBrain()Zjistí, jaké má postavička aktuálně nastavené ovládání (objekt typu Brain).
parek.setBrain(nejakyMozek)Nastaví postavičce ovladač (mozek) - objekt typu Brain.
parek.getType()Zjistí typ postavičky. Vždy bude PlayerType.FOOD.
parek.getX()Zjistí vzdálenost levé hrany obrázku od levé hrany okna.
parek.getY()Zjistí vzdálenost horní hrany obrázku od horní hrany okna.
parek.getWidth()Zjistí šířku obrázku.
parek.getHeight()Zjistí výšku obrázku.
parek.remove()Odebere objekt z plochy.
parek.isRemoved()Zjistí, zda je objekt již odebrán z plochy. Výchozí hodnota je false, protože po vytvoření je objekt zobrazen.

GameManager herniEngine

herniEngine.getWidth()Zjistí šířku celého herního okna.
herniEngine.getHeight()Zjistí výšku celého herního okna.
herniEngine.getSize()Zjistí rozměry celého herního okna. Dimension obsahuje width a height.

Nevizuální objekty

Random generatorNahodnychCisel

generatorNahodnychCisel.nextInt(horniHranice)Jednorázově vygeneruje náhodné číslo v rozsahu 0 až horniHranice-1.

Brain abstraktniMozek

abstraktniMozek.controlPlayer(postavicka)Je nutné naprogramovat jeden krok postavičky (Cat, Mouse, Cheese, Meat).

KeyboardBrain mozekPodleKlavesnice

mozekPodleKlavesnice.controlPlayer(postavicka)Provede krok postavičky podle kláves (šipek ve výchozím nastavení).

String retezec

retezec.lenght()Zjišťuje délku Stringu.
retezec.charAt()

Color barva

barva.getRed()Zjistí barevnou složku - červenou. Jde o číslo 0 až 255.
barva.getGreen()Zjistí barevnou složku - zelenou. Jde o číslo 0 až 255.
barva.getBlue()Zjistí barevnou složku - modrou. Jde o číslo 0 až 255.

Výčtové typy (konstanty)

PlayerOrientation

PlayerOrientation.UPSměr nahoru neboli na sever.
PlayerOrientation.RIGHTSměr doprava neboli na východ.
PlayerOrientation.DOWNSměr dolu neboli na jih.
PlayerOrientation.LEFTSměr doleva neboli na západ.

PlayerType

PlayerType.BADPostavička je kočka (nahání).
PlayerType.GOODPostavička je myš (je naháněná).
PlayerType.FOODPostavička je sýr nebo párek (má být snězena myší).

KeyCode

KeyCode.VK_WKód klávesy W.
KeyCode.VK_AKód klávesy A.
KeyCode.VK_SKód klávesy S.
KeyCode.VK_DKód klávesy D.
KeyCode.VK_ENTERKód klávesy enter.
KeyCode.VK_SPACEKód klávesy mezerník.
KeyCode.VK_UPKód klávesy šipka nahoru.
KeyCode.VK_RIGHTKód klávesy šipka doprava.
KeyCode.VK_DOWNKód klávesy šipka dolů.
KeyCode.VK_LEFTKód klávesy šipka doleva.
KeyCode.VK_jakékoliv_písmenoKód každé klávesy.