Lekce 2
Prezentace
Osnova
- Použití gitu a GitHubu – stažení projektu a spuštění, uložení změn na GitHub
- Dokončení základů algoritmizace
- Kreslení s želvou Žofkou
- Čtverec
- Trojúhelník
- Cyklus
- Vlastní metody
- Domeček
- Město
- Prasátko
Způsob práce s gitem
‼ Vždy pracuji buď s pracovním adresářem (edituji soubory), nebo pracuji se vzdálenými repository, ale nikdy to nemíchám. Tj. se vzdálenými repository pracuji jenom v okamžiku, kdy mám „čistý stůl“, nemám v repository žádné necommitnuté změny.
Cvičení 1
- forkni a naklonuj si repository j1-lekce02
- spusť aplikaci a zkontroluj, že zobrazuje okno s želvou připravenou na kreslení
- vytvoř a vyzkoušej metodu, která nakreslí domeček
- pomocí cyklu nakresli několik domečků vedle sebe
- pokud ti zbyde čas, zkus pomocí želví grafiky nakreslit prasátko
Cvičení 2
- pokračuj v předchozím cvičení
- commitni změny do svého lokálního repository
- pushni změny na GitHub
- zkontroluj ve webovém prohlížeči, že jsou změny uložené na GitHubu
- pošli odkaz na své repository na GitHubu do Slacku do kanálu #random
Úkol
Z této lekce je 1. domácí úkol.